top of page

Klanten aan het woord

Tweemaandelijks nodigen we in het UZA een interessante spreker uit over een relevant topic voor ons personeel. Johan gaf onze medewerkers een boeiende uiteenzetting over lichaamstaal, met een aantal praktische en concreet toepasbare technieken. Op een interactieve manier en met veel humor leerde hij ons lichaamstaal te herkennen en onze communicatie er beter op af te stemmen.

Liesbeth Van Den Mosselaer

Stafmedewerker HR (vorming)

In het kader van een management track opleiding binnen de consultancy unit 'Management Information & Systems' van TriFinance werd ook beroep gedaan op Johan.  Dit voor de derde module van deze track, 'knowing yourself and others'.  Johan heeft goed geluisterd naar onze behoeftes : enerzijds rekening houden met het profiel van de deelnemers (twee groepen van ervaren consultants).  Anderzijds ook inspelend op de doelstellingen van de opleiding en aansluiting met de andere modules.  De opleiding was energie-gevend, met vrij snel ook een gerichte focus naar de deelnemers apart.  De algemene appreciatie van de deelnemers was bijgevolg heel positief !   Deze opleiding zullen we in de toekomst dan zeker ook eens herhalen.

Luc Dekimpe

Care en L&D TriFinance-Mi&s

Onze receptie is de draaischijf van de communicatie tss klant / werkplaats en magazijn.

Johan is er in geslaagd om deze 3 personen te laten inzien wat hun eigen profiel is, en hoe ze best op een comfortabele manier elkaar kunnen bijsturen en aanvullen.

Een duidelijk actieplan werd gemaakt.

Met eenvoudige tips laten inzien dat de eerste indruk + warm welkom een grote invloed kan hebben in de houding van de klant.

Erwin De Rese

Derma Trucks NV

Netwerk Architecten Vlaanderen organiseert het Ondernemers Atelier om (op)startende architectenkantoren een duwtje in de rug te geven bij het ontplooien van hun ondernemersvaardigheden. 'Efficiënt communiceren' is het atelier dat Dhr. de Lille voor zijn rekening neemt. Hij geeft de jonge ondernemers tips & tricks om conflictsituaties te vermijden en om op een correcte manier te communiceren. Voor de deelnemers is deze sessie zeer inspirerend en meteen toepasbaar in de praktijk. Telkens opnieuw wordt deze sessie enthousiast onthaald! 

Jolien Houthoofd

Projectmedewerker NAV

We leerden Johan kennen in functie van een communicatietraining voor Service-techniekers. Zijn rustige uitstraling heeft onmiddellijk een positieve invloed op de deelnemers. Hij houdt je een spiegel voor en geeft aanwijzingen over hoe je nog meer van jezelf kan ontdekken. Op basis van goed uitgedachte oefeningen geeft hij inzicht in gedragingen van collega’s en klanten. De oefeningen verlopen ongedwongen, natuurlijk en afgestemd op reële werksituaties. Naast het aanleren van uiterst bruikbare tips en vaardigheden, draagt een groepstraining met Johan ook bij tot het bevorderen van het groepsgevoel met een betere samenwerking als gevolg. Na deze succesvolle ervaring werd onmiddellijk een nieuwe training ingepland voor andere afdelingen.

Tim Van De Vyvere

Service Verantwoordelijke - Dewulf Group

Johan is al een decennium lang onze vaste partner voor de coaching van onze Deleye Teams. Hij ligt aan de basis van onze succesvolle HR-approach.

Hij deelt onze visie over de benadering van de markt en is voor ons tussenkader de gedroomde vaderfiguur voor alle pragmatische coaching.

Ook zetelt hij in onze RvA en het managementteam waar hij steeds de focus legt op klantgerichtheid en de human touch.

Freddy Deleye

CEO Deleye

Als familiebedrijf werken 2de en 1ste generatie complementair samen met gedreven collega’s in ons bedrijf Vroman, waar het product motorolie binnen de boeiende automotive sector wordt aangeboden. Vaak staan we voor uitdagingen op vlak van globalisering en klanteneisen zoals de toenemende flexibiliteit. Een lange termijn relatie opbouwen met onze partners staat centraal binnen onze bedrijfsvisie. We leren nog elke dag bij met vallen en opstaan. Een gedachtewisseling met Johan in verband met nieuwe trends helpt onze visie te diversifiëren en een extra duwtje in de rug te geven op vlak van bepaalde beslissingen. Ook opleidingen op maat voor ons sales team en leidinggevenden, zorgen dat we klaar staan voor de toekomst en creëren extra alertheid en dynamiek bij ons als familie en bij de medewerkers. 

Sofie & Arne Vandecasteele

Bestuurders Vroman NV

Toen een aantal jaren geleden onze oudste dochter besloot om bij ons in dienst te komen, werd het al snel duidelijk dat het geen evidentie was om op professionele basis samen te werken met kinderen. De komst van Johan De Lille was dan ook een verademing. Ondertussen hebben onze 2 zonen ons team versterkt. Johan slaagt erin om de visies van verschillende generaties op één lijn te krijgen, zowel tussen ouder en kind als tussen collega’s. Het is niet enkel zijn brede kennis inzake bedrijfsvoering maar ook de eenvoudige manier waarop hij die kan overbrengen, die voor ons een houvast en leidraad zijn. Structuren op verschillende werkdomeinen, noodzakelijk voor een KMO-familiebedrijf in volle groei, komen op deze manier tot stand.

Hilde Gabriels

Zaakvoerder Smet Rental

Johan heeft werkelijk een doorleefde kennis van de wijze waarop intermenselijke relaties zich uiten in de omgang. Het omgaan met elkaar op de werkvloer, met de klant, zelfs privé. Op een aangename en ervaringsgerichte wijze brengt hij inzicht in het eigen gedrag alsook het zichtbare gedrag van andere(n) en wat mogelijks de onderliggende drivers daarbij zijn.

Dit helpt om bruggen te bouwen, of je al dan niet aan te passen aan de stijl van de andere(n) waardoor verbinding kan gemaakt worden op een duidelijke wijze.

In onze omgeving, waar we vooral met doeners en ingenieurs te maken hebben, betekende het een eye opener voor velen, temeer door de diverse theoretische modellen die een gegronde en geloofwaardige onderbouw opleveren. Enerzijds op wat Johan brengt, anderzijds om later op terug te vallen. Ons bedrijf stelt vorming van medewerkers tot doel an sich, en de opleiding gegeven door Johan draagt zeker bij tot deze doelstelling

Venant Van Esbroeck

Afgevaardigd Bestuurder - Visser & Smit Hanab

Sinds de overname van mijn Heytens winkel te Brugge werk ik samen met Johan De Lille. Zijn creativiteit zorgt ervoor dat de commerciële training steeds vernieuwend blijft. Johan kijkt mee vooruit wat zeer handig is in de uiterst snelle evolutie die retail meemaakt. Elke verkoper of plaatser kan zijn eigen verhaal kwijt bij Johan en krijgt bijgevolg ook een oplossing op maat. Dankjewel Johan voor je luisterend oor, je laat ons nooit in de steek en helpt ons altijd daar waar nodig. Het Heytens team van Brugge kijkt er telkens naar uit wanneer je komt, onze vragen krijgen oplossingen, wij krijgen meer ruimte. 

Hilde Lafaut

Zaakvoerder Heytens Brugge

1 / 1

Please reload

bottom of page